ENTRI TIDAK BERTARIKH

Facebook Produk Yahudi Sama Seperti One Israel

Anda gemar menggunakan Facebook ? Anda patut tahu individu ini. Mark Zuckerberg. Beliau adalah pengasas laman sosial Facebook yang digilai anak-anak muda Islam sekarang. Tahukah anda bahawa beliau adalah seorang Yahudi Amerika ? Ini bukan spekulasi, ini betul punya.



Maka, secara rasminya Facebook itu adalah sebuah produk teknologi bangsa Yahudi dan sudah pasti di dalamnya ada agenda-agenda tersembunyi Yahudi. Bukan Mark seorang sahaja, individu Yahudi di sebalik Facebook, malah ada beberapa lagi orang kuat. Namun, pasti ramai anda di luar sana mempertikaikan entri ini bukan ? Tidak percaya sila rujuk link ini untuk lebih info: (link ini)

Jika 1 Malaysia dikritik kerana meniru istilah One Israel (Yahudi), maka isu Facebook ini juga wajar diambil berat oleh warga-warga Islam di Malaysia, kerana terang-terangan kita sudah tahu anak-anak Yahudi (Jews) berdiri teguh dibelakang laman sosial ini. Kaum Yahudi di dunia telah melahirkan rasa amat bangga dengan kemunculan produk teknologi hasil anak bangsa Yahudi yang diharapkan mampu menaikkan nama Yahudi di mata dunia dan menyebarkan pengaruh Yahudi dengan lebih mudah melalui jaringan sosial yang ada. Sebenarnya Facebook lebih wajar diragui dan dibimbangi umat Islam di Malaysia.

Realiti di Malaysia. Ramai umat Islam di Malaysia telah tahu fakta ini tetapi menolak untuk mempercayainya dan ramai juga yang menutup sebelah mata kononnya cuba mencari kebaikan di sebalik Facebook produk Yahudi ini. Sebaliknya, mereka tidak mahu pula mencari kebaikan di sebalik istilah 1 Malaysia. Yang amat mengejutkan, para ulama' dan ustaz di Malaysia ramai memiliki dan aktif menggunakan Facebook. Pasti anda tahu siapa mereka.

Antara alasan yang diberikan untuk menampakkan Facebook itu halal digunakan umat Islam ialah pendapat bahawa menggunakan idea dan produk Yahudi tidak menjadikan kita seorang Yahudi ataupun menggunakan idea Yahudi tidak bermakna kita menyokong usaha Yahudi. Namun, bukankah dengan menggunakan Facebook tidak mengira apa tujuan pun telah membantu penjanaan ekonomi Facebook yang akan disalurkan kepada agenda-agenda Yahudi sedunia ? Yahudi bangga jika ramai umat Islam menggunakan idea dan produknya.

Mengapa di Malaysia sentimen terhadap 1 Malaysia = One Israel tidak sama dengan sentimen terhadap kewujudan Facebook yang semakin digilai ? Ya, kerana ramai umat Islam di Malaysia (cannot resist) tidak dapat menahan diri dari meninggalkan Facebook yang amat menyeronokkan itu. Lantaklah Facebook itu produk Yahudi.